eMAG: Black Friday 2017 arată schimbările majore din comerțul online

Ediția din acest an a Black Friday, cel mai mare eveniment de shopping din an, a adus 8,3 milioane de vizite pe site-ul eMAG și 1,1 milioane de produse comandate în valoare de 360 milioane lei, cu 10 milioane lei peste estimarea inițială și cu o creștere de 20% raportată la ediția anterioară din 2016.

Comerțul online este pe un trend ascendent în România, iar Black Friday este evenimentul care demonstrează acest potențial. De Black Friday, românii preferă să comande online pentru că au acces la o gamă mare de produse, este mai simplu, salvează timp și bani.

„Principalele fenomene pe care le-am înregistrat în Black Friday 2017 sunt: dominația mobilului, saltul istoric al plăților cu cardul și orientarea clienților către produse din game superioare. Shopping mall-ul din buzunarele oamenilor, smartphone-ul, a devenit cea mai simplă și eficientă modalitate de a achiziționa produse online, cu o pondere de peste 2 treimi din totalul vizitelor de Black Friday. Este un trend pe care noi l-am anticipat în urmă cu 6-7 ani și estimăm că va crește în continuare”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG.

De asemenea, încrederea în plata cu cardul a atins un vârf istoric, plățile cu cardul depășind pragul important de 30% în Black Friday, ceea ce arată și un comportament mai informat al clienților – aceștia au fost interesați să își eficientizeze timpul de comandă. Salvarea datelor de card în contul de client a optimizat foarte mult timpul de comandă, jumătate din plățile online au fost efectuate astfel, iar experiența clientului a fost una foarte bună.

Plățile cu cardul:

30,7% dintre comenzi au fost plătite online cu un card bancar (în ediția din 2016 procentul plăților cu cardul a fost de 26%).

Valoarea medie comandată de client:

A treia tendință importantă este creșterea valorii medii comandate de clienți și orientarea clienților către produse din game superioare. „Clienții au comandat produse din game superioare, cu mai multe funcții și cu specificații mai bune. Această tendință este suținută de creșterea veniturilor din ultimul an și de deschiderea de a investi în calitatea vieții”, a completat Tudor Manea.

Cele mai mari creșteri ale valorii medii la produsele comandate au fost înregistrate în categorii precum: telefoane mobile, gaming și PC-uri, mobilă, televizoare, produse audio și video, electrocasnice mici, fashion și cosmetice. Principalele categorii cu cerere în creștere, raportat la anul trecut, sunt fashion, îngrijire personală, anvelope și televizoare.
Creșterea evenimentului, organizat în mod tradițional de eMAG o singură zi pe an, a venit din atractivitatea gamei extinse, a promoțiilor și a dus la un numar de 100.000 de clienți noi care au comandat pentru prima dată online de la eMAG.

eMAG Marketplace
Ediția de anul acesta a Black Friday a adus rezultate duble pentru partenerii din platforma eMAG Marketplace. Astfel, un număr dublu de selleri a listat oferte în Black Friday 2017 și au vândut 258.000 de produse în valoare de peste 65 milioane lei.

Ecosistemul Black Friday
„În spatele Black Friday eMAG se află peste 50.000 de oameni care au lucrat la o intensitate mare. Este un întreg ecosistem, pe lângă angajații eMAG sunt firmele de curierat, Poșta Română, angajații a peste 3.000 de selleri care au vandut în Black Friday și mulți alti parteneri. Pe lângă beneficiul adus clienților, Black Friday reprezintă pentru oameni și pentru companiile implicate o ocazie să învețe și să se dezvolte”, a declarat Tudor Manea.

Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al pieței de comerț online din România și a devenit un lider cu prezență în Bulgaria, Ungaria și Polonia. De 16 ani investește constant în servicii care ajută clienții să economisească timp și bani, servicii care au în spate tehnologii dezvoltate în România.
Cu o gamă de produse în continuă creștere atât prin oferta proprie, cât și prin partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, de oriunde. Clienții beneficiază de servicii cu valoare adăugată precum 30 de zile drept de retur, deschiderea coletului la livrare, call center 24/7, Service Pick Up and Return, finanțare în rate prin eCredit, aplicația de mobil și „Plata cu un click”, cardul de cumpărături eMAG de la Raiffeisen Bank.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s