Advertisements
October 24, 2018
  • 3:54 pm HTC lansează EXODUS 1, o versiune inițială a telefonului cu tehnologie blockchain
  • 3:50 pm Totul despre primul partid blockchain
  • 3:46 pm Comerțul electronic va crește cu 8,8% pe an până în 2022 în cele 6 piețe mari ale Europei Centrale și de Est
  • 3:42 pm Joburile viitorului în companii de top
  • 3:39 pm Premiera in Romania: Mastercard Technology Summit – cele mai noi tehnologii de plata ale Mastercard, disponibile in Bucuresti

Fosta divizie de harti si navigatie a Nokia, HERE, a anuntat ca Bosch si Continental, doua nume grele in industria automotive, au cumparat 10% din actiunile HERE. Cele doua companii au decis sa intre in actionariatul HERE, detinand cate 5% din actiuni. Bosch va colabora cu HERE in zona auto, a transporturilor si a Internetului Lucrurilor, in timp ce HERE si Continental se vor concentra asupra hartilor digitale si a serviciilor bazate pe localizare, pentru masinile autonome si aplicatiile mobile.

Bosch si Continental se vor alatura in structura de actionariat a HERE unor nume precum BMW, Daimler, Audi, Intel si Pioneer. Nokia a vandut HERE in august 2015 pentru 2,8 miliarde dolari, cumparatorii fiind Audi, Daimler si BMW. Nokia a inceput sa investeasca masiv in cartografie odata cu achizitia companiei americane NAVTEQ, in 2007, pentru 5,7 miliarde dolari.

Potrivit rationamentului de atunci al companiei, daca telefoanele mobile vor „inlocui” camerele, mp3 playerele, televizioarele si calculatoarele, vor trebui dotate cu sisteme de navigatie, zona in care Nokia dorea sa devina lider.

Afacerea nu a fost insa profitabila pentru Nokia, desi compania a reusit sa transforme NAVTEQ, devenita ulterior HERE, intr-un business de miliarde de euro. Navigatia a devenit unul din multele puncte ale activitatii Nokia, care miza mai degraba pe datele obtinute, decat pe profituri, care nu erau mari. HERE s-a situat pe pierdere si cand Nokia a inceput sa ramana in urma cu tehnologia smartphone-urilor, afacerea HERE nu a mai fost vazuta drept una strategica, ajungand pe mainile producatorilor auto germani mentionati. Acestia au cumparat HERE, pentru ca singura alternativa la HERE Maps era Google.

Faptul ca toate datele necesare sistemului de transport autonom erau stocate pe serverele Google nu a reprezentat o siguranta pentru gigantii auto europeni, care au decis sa investeasca in HERE, pentru a asigura accesul la datele de cartografie pentru toate partile implicate, in mod egal si la preturi echitabile.

In ansamblu, scrie nokiamob.net, HERE a reprezentat o poveste de succes. Marii jucatori din industria auto, precum BMW, Daimler, Audi, dar si Intel sau alte companii IT, au colaborat fructuos pentru a avea o companie de navigatie „deschisa” sau macar mai prietenoasa.

 

Advertisements
admin

Redactor online cu o experiență de aproape zece ani.

RELATED ARTICLES
LEAVE A COMMENT

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: