Advertisements
April 26, 2019
  • 7:46 pm IMPORTANT! DE ACUM VĂ PUTEȚI ABONA LA FLUXUL DE ALERTE JOBURI IN IT.RO!
  • 3:16 pm Intrarom & Genesys primesc Best Partnership for Large Enterprises Award
  • 3:14 pm NOAH Watches lansează Aspire, prima gamă de ceasuri de serie Designed in Transylvania
  • 5:33 pm Vodafone certificată drept cea mai bună rețea de date mobile din România
  • 4:32 pm Konica Minolta lansează noua gamă de echipamente office – bizhub i-Series
  • 4:29 pm Uber Eats: Topul complet al celor mai apreciate feluri de mâncare din București

Un studiu efectuat in randul companiilor de dimensiuni medii si al utilizatorilor individuali arata ca multi sunt confuzi si nu au incredere in nimeni cand vine vorba de intimitatea si securitatea datelor lor online. Cercetarea Kaspersky Lab, care a acoperit sase tari din Europa si America de Nord, a aratat ca oamenii se tem ca hackerii, guvernele proprii si cele straine, angajatorii si chiar prietenii si familia le-ar putea accesa datele online si se gandesc cum i-ar putea impiedica.

Studiul independent, comandat de Kaspersky Lab si realizat de Applied Marketing Research, a avut un esantion de 600 de companii mijlocii cu angajati in domeniul securitatii IT, precum si 6000 de utilizatori individuali, cu solutii de securitate instalate pe dispozitivele lor, provenind, in proportii egale, din Franta, Germania, Italia, Spania, Marea Britanie si SUA.

Principalii intrusi au fost, deloc surprinzator, considerati infractorii cibernetici – 45% dintre companii si 47% dintre utilizatorii individuali sunt preocupati sa isi protejeze datele de atacuri malware. Acest lucru este urmat indeaproape de dorinta de a se proteja de propriul guvern (36% si, respectiv, 33%) si guverne si companii straine (30% si 26%). Un respondent din trei din randul companiilor (29%) se teme ca angajatorul sau i-ar putea obtine datele online, in timp ce un sfert (26%) dintre utilizatorii individuali se tem ca familia le-ar putea accesa datele.

Aceste temeri s-au extins in aria securitatii cibernetice, existand o confuzie generalizata in legatura cu informatiile pe care furnizorii de solutii le-ar putea accesa. Numerosi respondenti se tem ca furnizorul lor le-ar putea colecta datele online, opiniile, localizarea si obiceiurile de navigare pe Internet si apoi sa transmita aceste informatii unor entitati straine. Insa, vasta majoritate (87% dintre companii si 82% dintre persoanele fizice) au incredere ca furnizorul lor de securitate se comporta etic in ceea ce priveste colectarea si utilizarea datelor lor.

Rezultatele sugereaza ca actualul context din securitatea cibernetica a creat, atat pentru companii, cat si pentru utilizatorii individuali, un mediu de frica, incertitudine si indoiala, care i-a determinat pe multi sa nu mai aiba incredere in nimeni in mediul online.

Rezultatele ne ofera noi dovezi ca tehnologiile si software-ul sunt o cutie neagra pentru multe companii”, spune Anton Shingarev, VP of public affairs, Kaspersky Lab. „Acestea nu stiu cum functioneaza ele, ce este inauntrul lor, ce date sunt colectate si cum sunt stocate. Prin urmare, nu au incredere in furnizori. Cred ca este o situatie inacceptabila si, ca industrie, trebuie sa ne asiguram ca oamenii inteleg exact ce facem si ce nu ar face niciodata un furnizor de securitate. Acest lucru ar trebui dublat de actiuni permanente care sa creasca fiabilitatea, flexibilitatea si securitatea produselor noastre si sa demonstreze transparenta lor. In ceea ce ne priveste, toate acestea sunt integrate in Initiativa noastra Globala pentru Transparenta, un program menit sa reconstruiasca increderea in securitatea informatiilor.”

Alte rezultate ale cercetarii:

  • Dreptul la viata privata pare sa fie considerat unul fundamental pentru toata lumea: 46% dintre companii si 51% dintre consumatori cred ca furnizorul de securitate cibernetica nu ar trebui sa impartaseasca datele private ale unui utilizator cu guvernul, in probleme care tin de securitatea nationala, ci decizia ar trebui luata in functie de circumstante.

  • Cercetarea sugereaza, de asemenea, ca unele lucruri sunt mai importante pentru companii si utilizatori individuali decat tara de unde provine compania respectiva: 55% dintre companii si 66% dintre persoanele fizice spun ca un guvern ar trebui sa aiba relatii comerciale cu firma care ofera produsele si serviciile cele mai bune, chiar daca este una straina. In mod surprinzator, procentul creste la 82%, respectiv 78%, atunci cand este vorba de domenii de importanta critica, precum siguranta nationala.

Profesorul Milton Mueller, Georgia Institute of Technology School of Public Policy, Internet Governance Project, adauga: „Acest studiu abordeaza legatura dintre nationalism, securitatea nationala si increderea in furnizorii de servicii de Internet. Unele rezultate privind atitudinile companiilor si ale utilizatorilor fata de rolul guvernelor in securitatea cibernetica sunt surprinzatoare. De exemplu, a fost fascinant sa vedem cat de multi utilizatori cred ca guvernul lor ar trebui sa aleaga cel mai bun furnizor de produse/servicii din domeniul securitatii, indiferent din ce tara provine. De asemenea, a fost interesant de vazut ca oamenii se tem mai degraba ca datele lor vor fi interceptate de propriul guvern decat de guverne straine.”

Un raport ce rezuma principalele rezultate ale cercetarii Limitele increderii: intimitatea si protectia in spatiul cibernetic, este disponibil aici.

Advertisements
admin

Redactor online cu o experiență de aproape zece ani.

RELATED ARTICLES
LEAVE A COMMENT

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: