Advertisements
September 16, 2019
  • 5:21 pm Programul Microsoft for Startups susține startup-urile specializate în dezvoltarea de sisteme de condus autonom
  • 5:18 pm Ai de recuperat TVA din alt stat UE? Vezi până când poți să depui cererea de rambursare
  • 5:15 pm Konica Minolta devine partener autorizat HPE Business
  • 5:14 pm Programul Bursele ANIS 2019 a strâns un fond de premiere de 60.000 euro. Cadrele didactice mai au 4 zile pentru a se înscrie
  • 5:11 pm Ce tipuri de trainiguri aleg companiile pentru instruirea angajaților
54 vizualizări

Allevo, în calitate de beneficiar al Programului Operaţional Competitivitate 2014 – 2020, anunță prelungirea duratei proiectului TOSS (Treasure Open Source Software), prin intermediul căruia dezvoltă o soluție software care se adresează trezoreriilor de corporații, cu 6 luni, până la data de 15 martie 2020. Astfel, perioada de implementare a proiectului va fi de 31 luni, ceea ce va asigura un grad maxim de absorbție a bugetului aprobat pentru implementarea proiectului și finalizarea cu succes a obiectivelor asumate.

Decizia a fost luată ca urmare a adăugării unei noi componente FinTP-API, proiectul fiind astfel actualizat din punct de vedere tehnologic, urmând să asigure următoarele funcționalități noi:

1. Realizarea interfațării prin mecanismele Open Banking, respectiv API REST, utilizând autentificarea prin mecanismul de securitate OAuth2 și standardul Berlin Group Next Gen, adoptat de către comunitatea bancară din România și majoritatea țărilor membre UE.

2. Accesarea conturilor deținute la una sau mai multe bănci pentru obținerea de informații legate de cont (verificare sold și detalii tranzacții, extrase de cont, istoric tranzacții) în timp real.

3. Realizarea plăților către anumiți furnizori din unul dintre conturile administrate centralizat la nivelul aplicației FinTPc și transferurile între conturile proprii. Corelat cu acest punct, se pot extrage alte informații precum starea unor plăți efectuate, comisioanele aferente.

4. Generare de rapoarte și statistici pe baza datelor colectate prin intermediul API-urilor și actualizarea acestora în timp real, oferind corporației o imagine de ansamblu asupra propriei situații financiare. Aceasta permite și o administrare eficientă a lichidității (cash management) pe termen mediu și lung.

Interfața FinTPc API

Prin implementarea noilor funcționalități se adaugă un nou model de interacțiune (interfațare) între corporație și băncile partenere. Acest nou model presupune modificări arhitecturale conferind o serie de avantaje, cel mai important fiind procesarea în mod automat și în timp real a tuturor tranzacțiilor inițiate din sistemele corporației. Acest lucru deschide o serie de oportunități în oferirea de informații actualizate și agregate, oferind departamentului financiar vizibilitatea asupra operațiunilor în timp real astfel încât să se poată lua decizii informate.

Urmare a implementării Directivei PSD2, băncile sunt obligate ca din luna septembrie 2019 să expună informații cu privire la conturile clienților și să permită inițierea de plăți prin intermediul tehnologiei de interfațare de tip API REST (Application Programming Interface REpresentational State Transfer).

API-urile reprezintă mijloace de accesare a serviciilor bazate pe volume mari de date, având potențial să transforme orice modalitate de comunicare din domeniul financiar (și nu numai): de la operațiuni tehnice și de management al sistemelor de back-office, până la strategii de business, gestionarea și diminuarea riscurilor și chiar în vânzări sau servicii suport client. Tehnologiile API REST sunt din ce în ce mai căutate și utilizate în industria serviciilor financiare, tendința fiind ca în viitorul apropiat acestea să fie adoptate pe scară largă.

Avantajele utilizării unei astfel de arhitecturi sunt:

• reducerea la un singur format de interfațare extern prin implementarea standardului utilizat la nivelul comunității bancare ca urmare a implementării proiectelor Open Banking, ceea ce conduce implicit la costuri de întreținere scăzute.

• securitate sporită la transferul și prelucrarea datelor sensibile, având în vedere reglementările publicate de Autoritatea Bancară Europeană, respectiv Regulatory Technical Standards (RTS).

• asigurarea procesării automate a plăților din contul bancar și preluarea automată a extraselor, în timp real, ceea ce elimină efortul de conectare manuală la fiecare interfață bancară (operațiune executată în acest moment de mai multe ori pe zi de către departamentele financiare).

Proiectul TOSS este co-finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020, Axa prioritară 2 „Tehnologia Informației și Comunicațiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă”. Valoarea totală a proiectului este de 6.805.370,35 lei, din care asistență financiară nerambursabilă 3.570.229,17 lei.

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro. Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României. Proiect finanțat în cadrul POC, Axa prioritară 2, Acțiunea 2.1, Prioritate de investiții 2b. Cod MySMIS: 115724, Nr. Contract Finanțare: 101/16.08.2017.

Advertisements
admin

Redactor online cu o experiență de aproape zece ani.

RELATED ARTICLES
LEAVE A COMMENT

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: